Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-15, 11:25   #669
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen PCOS'ere igjen på forumet?

Jeg er her fremdeles

Det har vært litt endringer i det siste for min del.
Sluttet med Diane rett før sommeren ikke pga at jeg var misfornøyd med de, men fordi jeg begynte å få tilbake min migrene med aura og det er ikke forenelig med å bruke Diane.
Hadde dette ikke skjedd hadde jeg nok fortsatt ennå.

Har mistet vanvittige mengder hår på hodet etter at jeg sluttet, håret er vanskelig å frisere, har fått tilbake kviser i ansikt og øverst på rygg som jeg ikke har hatt når jeg har gått på Diane.
Har også fått humørsvigninger som ikke likner på noen ting.
Litt mer hårvekst i ansiktet har jeg også fått.

Det positive er at jeg slipper å tenke på å ta p-pillene, kobberspiralen fungerer fint for meg, samt at jeg har fått regelmessig mens som jeg aldri har hatt før

Jeg er insulinresistent, har gått på Metformin de siste 2 årene og det kommer jeg til å fortsette med. Har ikke vært så flink med maten det siste året, så nå har jeg bestemt meg for å ta meg selv i nakken.
Vet jo så utrolig godt at kroppen min fungerer så mye bedre på lavkabo.

Må si at jeg ikke er happy over sitiuasjonen som jeg er i nå da jeg ikke føler meg spesielt kvinnelig.
Det aller verste er håret. Det er blitt skikkelig tynt oppe på hodet og det plager meg utrolig mye

Har derfor gått til anskaffelse av Saw Palmetto og lakrisrot for å se om det kan hjelpe meg å få ned testosteronnivået, samt at jeg har fått TrioBe da jeg har gått lenge på Metformin.

Da var det bare motivasjonen til å begynne å spise riktig igjen så takk for linkene over her.

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat