Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-10, 23:05   #74
Kisha
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Snåsa
Alder: 40
Innlegg: 21
Kisha er ny på veien

Sv: Barn på lavkarbo

barn i dag spiser mer tilsatt sukker enn grønnsaker per dag! Jeg verner mitt barn mot sukker. Stevia brukes i hjemmelaget is og en del andre desserter. Ellers er han veldig glad i frukt med krem, fløte eller naturell. Mitt barn går i en barnehage hvor kostholdet ikke er etter mine mål. Det serveres av den billigste saften og syltetøyet (masse sukker) Når det kokes havregrøt på lettkokte havregryn settes kanel og sukkerskålen på bordet. (dette er frokost) Det serveres boller,vaffel (og dette har i senere tid blitt lagt til på bursdagsmenyen da de mente det var sunn mat. Før var det kaker og is,gele og sjokoladepudding) Det serveres brus på nyttårsball og 17.mai feiring. Saft serveres på varme dager så ungene skal få slukket tørsten. Prim,brunost og syltetøy er soleklare førstevalg av påleggsbordet hos enkelte. Noen spiser bare 4 brødskiver med prim sammen med et glass ekstra lett melk. Også er det et fruktmåltid der barna spiser frukt sammen med vann... her ville jeg tilsatt noe fett.

Hvorfor føles det ut som jeg er den eneste som hever øyenbryna til dette,etter mitt syn gammeldagse forholdet til mat??

Jeg sender med egg,pølser(pålegg pølser eller uspedde matpølser) avokado, paprika, brokoli, litt frukt, nøtter.. og ellers det som vi har etter middag.
Også spiser han til smøremåltidet i lunsjtider i barnehagen, men jeg har sakt at han ikke skal ha syltetøy, prim, brunost eller saft.

Hva kan man gjøre for å få opp øynene til foreldrene og de ansatte i barnehagen?
Jeg jobber der selv og ble motsagt med en gang når jeg foreslo frukt eller bær på grøten istedet for det jævla sukkeret!! fint Mel og sukker ødelegger for de andre næringsstoffene i maten.

Kisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat