Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-12, 09:34   #61
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: "Kur" for diabetes

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Veldig nyttig informasjon

Ok,ser dosene dine er noe høyere enn mine.Men du har stadig vekk klart å gå ned i vekt?Lurte på,hvis du har annledning engang,om du kunne beskrive et måltid og den beregnede dosen til akkurat det?
Føler meg helt ny med alt,selv om jeg har hatt sykdommen i mange år

Ja, det er de. Ser ikke noe særlig rom for reduksjon på de dosene du tar. Om du spiser som Skaldeman, altså bortimot 0 karbo, vil kroppen fortsatt produsere 70-80g glukose om dagen (ref. Wolfgang Lutz, Bedre uten Brød). Dette fordi noen celler i kroppen (noen få i hjernen, binyrebarken, blodet) trenger litt glukose.

Har i grunn ikke hatt noe særlig vekt å gå ned. Har en BMI på 26.5, altså overvektig, men en fettprosent på 13-14% som er på den slanke siden av normalen (for menn på min alder, 12-18%). Jeg spiser karbohydratredusert rett og slett fordi det er sunt og fordi det gjør sykdommen lettere å kontrollere.

En typisk dag for meg er vel omelett av 4-6 egg eller 4 skiver hjemmelaget frøbrød med generøse mengder pålegg (gjerne med majones) til lunch, massive mengder svart kaffe på jobb (*host* som kanskje ikke er optimalt), middag bestående av en proteinkilde (kjøtt, fisk, eller hva det måtte være jeg føler for), brokkoli/blomkål jeg nuker et par minutter med smør i microen, kanskje litt sopp, en god saus.. Madammen er en racer på matlaging, nye favoritten er deilige former med kjøtt, ost, sellerirot, purre, og annet godt! Ja, den slår til og med maten mamma lager, og når en kar finner kvinnen som lager bedre mat enn mor er det vel noe stort på gang.. Fløtegratinert sellerirot er også en favoritt, og alle som har smakt det sier det er bedre enn fløtegratinerte poteter.

Etter trening blir det gjerne en boks Cottage Cheese med et dicet eple, maaaasse kanel og bittelitt kunstig søtning. Utover det eter jeg når jeg er sulten og gjør et valiant forsøk på å stoppe når jeg er mett. *hirr*

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat