Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-12, 21:50   #64
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Kur" for diabetes

Opprinnelig lagt inn av Tårnet, her.

Leser denne ordvekslingen med doLL. Så mye plager! Betennelser, diabetes infeksjoner. Det er synd på deg doLL og alle dere andre som sliter med dette.

Akkurat dette med at det er synd på oss som har diabetes, er noe av det jeg liker minst å høre. Diabetikere med rykende fersk diagnose tenker kanskje slikt, og også diabetikere som er rustet fast i klokketroen på at brød og poteter er det sunneste i verden.
Diabetes er ikke et hinder for noe som helst, men så lenge en diabetesdiagnose fører til at man får beskjed fra ernæringsfysiolog om og spise masse karbohydrater jevnt utover dagen slik at den store insulinmengden de vil gi oss skal ha passe dose karbohydrater å bryne seg på, ja da kan det fort bli trøblete og forstå.
Flere diabetes type 2 sier de ser med takknemlighet på sykdommen som fikk dem til og lære og ta vare på helsa si.
Jeg har type 1, men av mine sykdommer er diabetes en bagatell. Takket være lavkarbo trenger jeg ikke ta hensyn til blodsukkeret annet enn rutinemessige sjekker og daglige insulindoser.

Jeg valgte og melde meg inn i http://no.wikipedia.org/wiki/Forenin...ukkersykdommer
nettopp fordi jeg ønsker flest mulig mennesker skal slippe å måtte tro på gamle dogmer og lære om alle mulighetene vi har!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat