Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-15, 06:43   #28
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Melk trigger smerter?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nesten litt skremmende at etter ETT måltid med ca. 200 gram yoghurt så begynte jeg å kjenne det i hendene og etter to slike måltider + 4 vanlige pannekaker og ett glass melk var hendene realt vonde og verkende.... Da skal det faktisk lite til atså!

Joda, men på den annen side så er melk relativt "enkelt" å begrense - altså i den forstand at det er ganske rett fram å både finne ut hvilke matvarer som har det og det finnes, om ikke gode så iallfall brukbare erstatninger. Og nå vet du iallfall sammenhengen. Jeg får ikke (såvidt meg bekjent) smerter av melk, men er alminnerlig laktoseintolerant og det som frustrerer meg er tørrmelk som det er ganske så mye av i en del ting, men det er mye enklere enn å unngå alle former for mel...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat