Tråd: Grønnkål
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-14, 15:43   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Grønnkål

Opprinnelig lagt inn av AntoniaM, her.

Jeg pleier å stue grønnkålen. Jeg koker den først mør i lettsaltet vann og så hakker jeg den opp. Freser litt hakket løk (vanlig + hvitløk) og har både grønnkål og løk i en ildfast form. Rører inn litt fløte, salt og pepper. Ost strøs på toppen. Så settes det hele i steikeovnen i 20 - 30 minutter. Smaker bl a godt til kylling.

Det hender også jeg blander inn litt spinat i steden for bare grønnkål og om våren bruker jeg skvalderkål og brennesleskudd på samme måte.

*noterer*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat