Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-07, 19:53   #4
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Legen ville ikke ta blodprøver sånn helt uten videre

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Har du Ketolyseboka? Der står det noe som er ment å legge frem til legen din.

Ja, jeg har den. Jeg hadde håpet å få prøvesvarene til timen jeg bestilte, sånn at timen kunne få litt innhold. Men neida.

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Jeg opplevde noe lignende med min lege. Dessverre.
Jeg tok med meg boka til legen når jeg hadde gått to uker på kur, for som sunt vett tilsier er det greit å ha litt oppfølging. Siden jeg har fått både Reductil og Xenical hos legen for vektnedgang (noe som absolutt ikke hjalp) regnet jeg med at applausen ingen ende ville ta når jeg kom med en kur jeg brant for og som hjalp. Men jommen sa jeg cocosa, for hun så litt overbærende på meg, nikket noe apatisk og gikk motvillig med på at jeg tok blodprøver.
Neste gang jeg var hos denne legen hadde jeg gått på kur i 1,5 måneder og gått ned nesten 10 kg. Plutselig begynte hun å notere ned hva kuren het og hva den gikk ut på, hvem som hadde skrevet boken og hvilken mat jeg spiste etc. Dette var jo veldig tilfredsstillende for meg da, men i ettertid begynte jeg å tenke på at hun i utgangspunktet ikke hadde tatt dette seriøst i det hele tatt.
Men hun mente det ikke var nødvendig å ta blodprøver mer enn hver 3 mnd. Så derfor har jeg ikke fått sjekket mine verdier ennå.
Hva mener dere? Hva ble anbefalt i boka?

Boken anbefaler hver 3. måned, så det stemmer jo. Min lege skjønte ikke at det skulle være nødvendig i det hele tatt, for det var jo mange som var på spesielle dietter uten å følges opp med blodprøver av den grunn. Sånn var det iallefall sekretæren fremla det.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat