Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-11, 10:09   #8
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: I ketose på 5. uken, plutselig masse migrene og hodepine..

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Hei du Her kommer mine ville tanker:

Jeg har kronisk migrene og har vært igjennom en hel rekke behandlinger og ulike medisiner både forebyggende og akutt. Jeg har også prøvd Topimax, høyere dose enn deg, men måtte stoppe pga bivirkningene. Jeg har ikke brukt Topimax i forbindelse med ketose. Jeg bruker nå en annen epilepsi medisin forebyggende (Lamictal) og det har gått greit i forhold til innføring av nytt kosthold.

Jeg tenker at det du leser på pakningsvedlegget for Topimax antagelig er rettet mot de som har epilepsi og ikke mot migrene. Opptrapping og nedtrappingen av medisinen er også antagelig annerledes for oss som ikke har epilepsi.

Ketogen kost blir brukt i behandling av epilepsi i de tilfellene man ikke kommer i mål med medisiner og da blir det kanskje krasj med Topimax.

I forbindelse med min overgang til ketogen kost kunne jeg trappe ned på annen forebyggende medisin som jeg tok for migrenen min. Jeg ble plutselig overdosert, jeg kunne slutte med den medisinen uten å få økning i anfallene.
Jeg tenker at advarselen på pakningsvedlegget kan dreie seg om det, du må kanskje regulere medisin inntaket når du begynner med ketogen kost (ihvertfall når det gjelder epilepsi), men dette er bare en teori fra min side.

Jeg opplevde å få ned anfallsfrekvensen med ketogen kost, men i forbindelse med økt stress så ble det ille igjen. Kan det være at du har stressa mer nå enn før?

Søvnen min ble fullstendig ødelagt av Topimax, dette har blitt noe bedre etter at jeg sluttet med medisinen (4 år siden) men er fremdeles vanskelig.

Så det jeg tenker kan være en mulighet er at du nå kan være overdosert i forhold til Topimax (dersom du går ut og inn av ketose så vil det kunne svinge veldig og du vil antagelig få økt migrene når dosen blir mer "ustabil") eller kanskje du stresser i forbindelse med et eller annet.

Håper du får orden på det


takk for veldig fint svar er disse tankene jeg også har hatt, om det kan hende at jeg nå er overdosert. Som tidligere nevnt er legen min håpløs, så en time hos ham tror jeg ikke løser noenting. Nå har jeg fri fra jobb en uke (jobber 50% og har gjort det er halvt år pga dumme ustabile hodet mitt) så idag har jeg droppet morgendosen min med topimax. Jeg merker at kroppen er inne i en forandring, for eksempel får jeg mensen igjen for 2 gang denne mnd selv om jeg går på cerazette (også denne for og holde hodet mitt stabilt) på den skal jeg jo ikke ha mensen i det hele tatt, men jeg har lest her inne at iogså det er normalt.

Nå når jeg legger meg om kvelden er kroppen min kjempeurolig og jeg får ikke sove, jeg lurer på om det kan ha med topimaxen og gjøre. Den har utrolig mange bivirkninger. Oppstarten av denne var forferdelig, jeg var nede i et depresjonshull i flere måneder. Noe av det verste er munntørrheten og bare generelt følelsen av og være ''tørr'' over alt. Helst vil jeg slippe medisiner! Så jeg prøver jeg nå, siden jeg har fri uansett. Jeg prøver uten morgendosen i en uke, og så kan jeg jo prøve uten kveldsdosen også noen dager etterpå for og se hvordan jeg føler meg i forhold til før. eeer så lei av munntørrheten, nå kan jeg ikke bruke disse tablettene for munntørrhet heller på ketolyse:P

mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat