Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-08, 12:06   #36
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Og de som tviler på at transfett og animalsk fett øker kolestrolet - hvorfor dør unge mennesker av hjerteinfarkt da? Hvorfor har de faretruende høyt blodtrykk og høyt kolestrol? Årene er fulle av fett. Hvis ikke det er det animalske fettet som har skylda - hva er da årsaken til dette økende problemet?

Altså: hvorfor får folk høyt kolestrol? Hvorfor får de høyt blodtrykk? Hvorfor får de hjeretinfarkt?

Jeg har de siste 2 årene levd mer eller mindre ketogent. Jeg har aldri i hele mitt liv spist så mye animalsk og mettet fett som jeg har gjort i denne perioden. Jeg har pøst på med smør, rømme, fett kjøtt, fet fisk, olivenolje osv.

Hva er resultatet etter 24 måneders fettorgie? Jo, jeg har gått ned 30 kilo i vekt, kolesterolverdiene mine er normale, begynnende insulinresistens er under kontroll og absulutt alle andre blodverdier som blir målt på en vanlig kontroll er normale.

Industrielt fremstilt transfett gir nok et annet resultet - hold deg unna!

De tre spørsmålene dine til slutt er ubesvart av legevitenskapen. De vet det bare ikke selv. Det er jo allerede konsensus om at mettet fett er synderen når det gjelder kolesterol. Derfor blir ikke nødvendig forskning gjennomført, og en feilaktig kobling blir opprettholdt.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat