Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-08, 01:14   #49
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

ja jeg mener at kolesterol ikke skal medisineres. Bivirkningene av statiner er helt klart værre (feks nyresvikt)
Jeg har dette som hobby.
Kolesterol er ikke farlig. DET ER HELT NATURLIG !!! Under/feilernæring er farlig for kroppen. gift og frie radikaler er farlig. Dia har noe med hvordan man tolererer karbo i maten, ikke fett. Om man kun spiser fett kan man bli symptombri fra dia2.
Ikke bruk ordet animalsk fett. Fett i dyr består av mettet, en og flerumettet fett, akkurat som vegetabilsk fett. Bare humbug.

Bare grønsaker er kun karbo. Man må spise fett og protein for å vedlikeholde kroppen ! Mange vet at protein er viktig for kroppen, men fett er også en veldig viktig byggesten og stoff som brukes mange steder i kroppen. Hva man spiser av fett påvirker selve strukturen i kroppen.
Fordelen med mettet og enumettet fett er at det er stabilt og lite reaktivt. Dette er bra for kroppen.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat