Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-12, 20:45   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan barn få for mye proteiner?

Vegard Lysne har noen betraktninger rundt akkurat det med barn og "lavkarbo" kosthold her

Når det gjelder proteininntak, har de studiene jeg har lest ikke funnet fare for at man kan spise for mye protein - studiene testet med opptil 3 g protein pr kilo kroppsvekt. Merk at dette gjelder de som IKKE har problemer med nyrene pga genetikk eller andre påvirkninger!

Barn skal vokse MYE - og trenger godt med proteiner for å bygge kroppen sin større - så personlig ville jeg ikke bekymret meg. Proteiner til alle måltid, godt med grønnsaker og gode valg av fettkilder vil sannsynligvis ikke gi noen form for overspising - vi som spiser lavkarbo vet jo hvor mette vi blir og er stort sett hele tiden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat