Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-18, 21:27   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Beregning karb -protein- fett; strikt

Det er nok mer målvekta di delt på 1k som er mest korrekt. I tillegg er det ikke så lurt å spise for mye proteiner i samme måltid. På ukedagene har jeg en grense på 35g per måltid og 75g per dag. 72 er målvekta mi. Som i praksis betyr at jeg kan spise 3 x 25 og 2x35 + 5, men i helgene så er jeg noe mer lax. Tanker er at det skal godt gjøres å ødelegge en hel uke på 2 dager :-)

Punchline er jo fett.. For hver 3. gram med protein og karbo skal du ha i deg 4 gram med fett. Da er fordelingen mellom fett og totalinntaket ca. 75% (siden fett har 9kcal/g mens protein/karbo kun har 4kcal/g)

Det viktigste jeg spiser er karbohydrater. Jeg prøver å ikke spise mer enn 10g karbo per måltid samtidig som jeg får i meg en halv kilo mer grønnsaker, eller "5 om dagen" som det heter. Dette blir vanskelig om karbohydratene kommer i form av andre ting enn grønnsaker som f.eks. melkeprodukter, kunstig søtstoff og "lavkarbobrød/knekkebrød". Hjemme hos meg holder morgenlevering.no sitt proteinbrød i 3 måneder.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat