Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-07, 23:07   #23
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dolphin: Jeg ser du er i en tidlig fase av ditt lavkarbo bekjentskap.. vi har alle vært der. Skeptiske siden det strider så totalt med alt vi har lært om fett og kosthold.

Jeg synes Dolphin har skrevet mye bra her, jeg, og ganske balansert. (Jeg er ikke enig i at norske myndigheter har bra anbefalinger, dog!)

Det er fortsatt så mye vi ikke vet ... Det er snakk om at det kan finnes essensielle karbohydrater også, faktisk (altså karbohydrattyper vi må få tilført, akkurat som med visse fettsyrer og proteiner). Og jeg for min del er sterkt skeptisk til Skaldeman. Det er for mye halleluja - og for lite fakta. Han er bare en legperson som har forsket på seg selv! Blodverdiene hans er bra nå, men ingen vet hvordan kroppen reagerer på sikt. Veldig mye kjøtt og ingen grønnsaker tipper PH-en i kroppen over i det sure, noe som kan føre til en rekke sykdommer.

En annen ting er at mange som begynner med ketogent kosthold ikke setter seg skikkelig inn i filosofien, og dermed utsetter seg selv for stor fare. Det er f eks farlig å få for lite magnesium og kalium.

Å bare spise BARE kjøtt bare fordi man vil gå ned litt er ikke akkurat bærekraftig heller, i disse tider da jorda er så overbelastet. Hvis man har det like bra - eller bedre - med en mer balansert diett, så er det å foretrekke synes jeg ...


Sist redigert av Huldr : 23-05-07 kl 23:20.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat