Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 01:45   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Men hva er hardt ?

Pr definisjon er det umulig å yte maksimalt uten bruk av glukose siden melkesyre bare dannes av spalting av glukose og ikke i fettforbrenning. Uten melkesyre, ingen maks yteevne innen utholdenhet. Jeg klarer å kjøre pulsen høy, men min yteevne går ned 20-30% når karbo er slutt. Har prøvd dette nok dette året når jeg har forsøkt å finne ut om dette selv.

Meget interessant Pål. Jeg trener sånn 2-5 ganger i uka utholdenhet (løping/orientering/ski) og da tar jeg ofte i. Har trent mye hardt før i mitt liv og kjenner forskjellene og vet hva høy intensitet er. Utholdenhet og restitusjon på lavkarbo er god. Men administrasjon av karbo i kosten for å både beholde fettforbrenningen (følge lavkarbo kosthold) og å klare å yte i konkurranse (fra 50-90 minutter i skog) er vanskelig. Den beste måten jeg har kommet til er å dumpe innpå med 100-300g karbo umiddelbart etter trening. Da reagerer kroppen aller minst på karbo. Protein inntar jeg da også selvfølgelig.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat