Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-12, 00:29   #13
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Mat til barn/baby oppskrifter

Morsmelk er langt bedre ernæringsmessig sett, enn morsmelkerstatning. At den "varer" lenger har nok andre årsaker. Det er mer naturlig (og bedre, etter min mening) å gi barnet et eller flere påfyll i løpet av natten med morsmelk, enn å gi det morsmelkerstatning kun for at det skal sove lengst mulig.

MEN folk har selvfølgelig mange grunner til å gi barnet det ene og det andre, så lenge man hele tiden har i bakhodet hva som er best for barnet er det det viktigste, tenker jeg. At barnet aldri blir fornøyd er selvfølgelig en god grunn, tenker jeg... så dette er ikke noen kritikk av deg Carisma, det er bare det lille ammepolitiet i meg som må ut og korrigere litt.

Denne grøten lagde jeg en del i starten, har siden avansert til havregrøt (med stooore gryn ):

1 dl hirsekorn
4 dl vann

Hirsekornene skylles godt i vann, kokes opp i 4 dl vann, la trekke til ferdig.

1 egg
Kanel
Et par biter banan (skal så lite til)
Et par ss malte nøtter og/eller kaldpresset rapsolje

Has i for mer proteiner, fett og antioksidanter.

Etterhvert har jeg byttet ut hirse med store havregryn, har i cottage cheese istedenfor egg, og så kanel, nøtter og olje. Har byttet ut en del av vannet med fløte. Populær grøt!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat