Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-11, 15:51   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Finner kroppen normalvekten selv?

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Jeg spiser allerede ganske mye altså, og har for flere måneder siden kuttet ut begrensninger i hvilke grønnsaker jeg ikke spiser. Det jeg ikke har lyst på og ikke spiser noe av nå er korn, pasta, potet, mais og ris. Litt frukt og litt sukker ser det ut som kroppen min tåler.

Finnes det noe forskning eller andre artikler om dette med å spise lavkarbo uten vektnedgang? Jeg har ikke funnet noen.

Såvidt jeg husker av det jeg har lest må du spise MER mat for å opprettholde vekten din enn når du skal ned i vekt... gjør du det?
Jeg tror man rett og slett må bare prøve seg fram for å finne "sitt" nivå der man holder vekten.

Jeg klarer tydeligvis HELT fint og spise lavkarbo og holde vekten - selv om jeg veldig gjerne skulle gått ned en del kilo, så det går FINT an, hehe!
Jeg må redusere mye på mengden om jeg skal gå ned, men det krever faktisk litt motivasjon, selv om jeg ikke er sulten når jeg spiser mye mindre mat. Det har mer med "trøsten" maten gir - spesielt nå som jeg har vært syk så lenge med infeksjoner og betennelser i kroppen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat