Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-11, 22:44   #54
tkh
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Spydeberg
Alder: 48
Innlegg: 90
tkh er på en erverdig vei

Sv: En kort innføring i PCOS

Opprinnelig lagt inn av klipsen, her.

Hei!

Ny her jeg også. Har pcos, og har vel de fleste symptomene pluss moms . Er heldig og har fått to barn vhja ivf etter 10 år med diverse babylagingsmetoder, barna er 1 og 3 år . Så ikke gi opp dere som ønsker dere barn!

Nå etter siste fødsel er kroppen mer i ubalanse enn på lenge med spotblødninger i hytt og vær, mye cyster på begge sider og en vekt som går oppover og bart som gror. Det er en ny problemstilling for meg å finne ut hvordan denne kroppen skal komme i en så normal rytme som mulig, har jo tidligere hatt graviditetsønske, nå ønsker jeg bare en stabil kropp med minst mulig symptomer av pco`s`en(....en helt spontant graviditet hadde vi sett på som ren bonus, men kommer ikke til å utsette meg selv for flere ivf-behandlinger) Min gynlege har anbefalt meg lavkarbo-kosthold. Dumpa borti denne siden, og er litt forvirra nå...for det er jo så mange retninger/kostholdsfilosofier innen lavkarbo! Er det en retning som er mer gundstig enn andre eller? Ser jo ut som det trengs en varig endring...Noen som kan hjelpe en nybegynner på veien?

Varig endring må du nok regne med. Har selv Pcos, men har ingen ønsker om barn, bare ønsker at symptomene og vekten som kommer ved denne sykdommen skal bli mindre.

Går i første omgang på ketolyse, så lenge jeg har en del å gå ned, men regner med å gå over til noe nærmere Lutz etter hvert.

Hva slags retning du velger kommer vel litt ann på. Mitt forslag er at du leser så mye du kan og skaffer deg informasjon, det er nøkkelen. Finnes mye fin kunnskap på dette forumet.

Det kan lønne seg å kjøpe noen bøker når du har valgt retning (på www.capris.no er det en god del bøker, og de er billigere enn i vanlig bokhandel, kan du lese svensk kan du kjøpe det der også, de er rimligere samt at det finnes flere bøker om lavkarbo på svensk).

Merker i alle fall at symtomene blir mindre, vekten går nedover, har normale menstruasjonssyklus og huden min er finere enn noen gang.

__________________
Startet på nytt 25.01.11


Min rabattkode på Iherb: UDE982 - den gir $5 i rabatt ved 1. kjøp.
tkh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat