Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-09, 14:38   #95
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Meget interessant tema dette, jeg har veldig lyst til å teste ut litt lavkarbo på vår toåring. Jeg er redd endel av maten vi gir ham (kneip o.l.) gjør ham enda mer hyper enn han er fra naturens side. Vært interessant å forsøke med noe slikt som Elian gjør, og se hvordan han reagerer på det. Han er altetende og elsker å f.eks ha med seg oliven og ost til fruktmåltidet i barnehagen. Men litt for ofte nå har det blitt enten banan eller en yoghurt - noe han bestandig spør etter i barnehagen om han ikke får det siden de andre barna 9 av 10 dager har det med seg. Vi misliker mengden sukker han får i seg gjennom det, men merker vi er litt redde for reaksjonen fra de ansatte i barnehagen om vi plutselig sender med ham veldig alternative matpakker.

Jeg er derfor glad for diskusjonen her inne, gir oss ammunisjon til å våge å teste ut lavkarbo på ham og se hvordan han reagerer på dette.

PS: Til middag spiser han som regel det samme som meg, altså kjøtt/fisk og blomkål/brokkolimos, ofte med soppsaus basert på smør, sjampinjong og fløte. Han elsker mosen og spiser mye av den - og dermed får han i seg rimelig mye grønnsaker (og noe fett).

Min eldste sønn hadde så positiv effekt av å endre kostholdet, at læreren hans ringte meg å spurte hva som hadde skjedd med han. Han hadde nemlig begynt å sitte rolig i timen

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat