Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-09, 16:49   #96
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Hvis det er populært med kjøttkaker/kjøttboller/burgere el.l. så funker det gjerne fint å rive grønnsaker (eks, squash, aubergine el.l.) og blande i kjøttdeigen før du lager f.eks. kjøttboller av den. Man kan ha ganske mye revne grønnsaker i før det merkes. Syns bare kjøttbollene blir saftigere.


Jeg har prøvet alt mulig på min 3-åring, men av en eller annen grunn klarer han å oppdage grønnsakene uansett. Blandet finrevne grønnsaker inn i kjøttboller, kjørt de helt fint med stavmikser og blandet inn i sauser og supper. Med en gang han får litt inn i munnen stopper det helt opp og han nekter å spise mer. Merkelig unge. Det eneste han spiser av grønsaker er ørlite potet, til nød enda mindre kålrot. Det eneste jeg har sett han spise mer en et par biter av er kålstuing.

Han kunne levd på pasta og ris. Kjøtt og fisk utgjør minimalt av kostholdet. Spiser skive uten hele korn, med begrenset utvalg pålegg - makrell i tomat, ost, fiskepudding og servelat. Alt med majones.
Det eneste han spiser godt av er pannekaker, grøt og Yogurt uten fruktbiter.

Ikke ser han ut til å ta noen skade enda, da han er passe tung og knapt har vært sjuk i hele sitt liv.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat