Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-11, 11:43   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketostix og Fløte

Kroppens omsetning av fett,karbohydrat og protein skjer ved at spesiellt leveren produserer over 500 forskjellige enzymer som trengs for å bryte ned maten. Kroppen tilpasser seg tilbudet av næringsstoffene. Kutter man ut karbohydrat, øker leveren produksjonen av enzymer som danner ketoner - og i det denne ketonproduksjonen starter, sier man at man er i ketose!
(Fritt etter dr. Torkil som jeg har skjønt det)

Det er altså et punkt for innslag av det vi kaller ketose. Om den blir "dypere" eller ikke, er vel mest et definisjonsspørsmål. Dr. Torkil kaller det bare at ketonproduksjonen øker ved lavere inntak av karber.

Poenget mitt er mest om det har noen som helst verdi å se på fargen på stiksen hvor "dypt" man er i ketose når det er så utrolig mange ting som spiller inn på hvilken farge det er på utslaget!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat