Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-09, 11:25   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg vært hos kostholdsekspert

Tidligere fikk diabetikere, av alle slag, automatisk halvt særfradrag på skatten nettopp fordi man blant annet trenger(?) en del mat som ikke regnes som "normalt"!
Og feks fotterapi! Men det er jo fordi diabetikere kan miste følelsen i bena etter hvert og hyppig stell av føttene forhindrer amputasjoner!

Man kunne sende inn en legeattest og den gjaldt da for evig.
Men nå må man dokumentere alt og Diabetikerforbundet har regnet ut at det koster mer å ha noen til å sitte og regne på alt dette enn det det halve særfradraget kostet!

Jeg har dia2 og er overvektig. Mon tro om det hadde vært billigere å gi meg tilskudd til mat enn å gi meg medisiner på blå resept resten av livet?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat