Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 13:59   #74
Catticatti
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Særp
Innlegg: 6
Catticatti er på en erverdig vei

Sv: Forklaring på insulinresistens

Tusen takk, Photobscura, for raskt og godt svar. Jeg har nå ringt legen min, og bestilt time 28. april. Ba om kontroll av blodtrykk og kolesterol (går på medisiner i dag, men må vel følge med...), og om fastende blodsukker, sukkerbelastning og c-peptid. Fikk beskjed om at sukkerbelastning vil legen bestemme om skal tas, avhengig av verdier på fastende blodsukker. Jeg hadde 7,9 i fastende blodsukker i januar, mens HbA1C (langtidsblodsukker) viste 5,8, som visstnok skal være normalt. Nå er greia den at jeg har gått på lavkarbo (ketogen kost) i 6 uker. Vil mine verdier nå være representative, eller bør jeg gå tilbake til vanlig, karbohydrat-holdig kost en stund før legetimen? Evt. hvor lenge før; en uke? Usikker på hva jeg skal gjøre her..... jeg har uansett ikke gått ned mer enn 2-3 kg på disse ukene med lavkarbo. Selv om jeg nå er klar over at beste måten å behandle insulinresistens er med lavkarbo kosthold, er det viktig for meg å få bekreftet/avkreftet om jeg har insulinresistens (skulle det ikke være årsak til mine problemer, må jeg jo lete videre). Så - kan noen gi meg et godt råd ang. kosthold i forkant av legetimen??? Takknemlig for alle svar :-)

Catticatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat