Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-11, 16:29   #10
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det for kroppen å gå inn i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ser ikke HELT hvordan du kan forstå dette med at "det faktisk er lov til å skeie ut innmellom"? Du er den eneste som kan gi deg selv "lov" til noe som helst - hva andre velger å gjøre gjør de utifra det de selv ønsker og føler for

Generelt vil ingen her på forumet ANBEFALE utskeielser, siden det faktisk er en del negative konsekvenser av dette... den viktigste er faktisk at har man først skeiet ut - har flere opplevd at utskeielsen gjerne varer i flere dager - ja uker for noen... vet du at du har viljestyrke til å motstå dette i løpet av de første 4-6 mnd på lavkarbo? Tør du ta sjansen?
I tillegg kan du bli VELDIG syk av en skikkelig høykarboutskeielse, du stanser vektnedgangen - og det tar flere dager før du er back in business. Mange og jevnlige utskeielser kan stresse kroppen din så ille at du kanskje ikke får til å gå ned i vekt uansett hva du gjør etterhvert...

Jeg sier ikke dette kun til deg - men det finnes mange nybegynnere som bare er innom forumet og leser - og jeg vil IKKE at det skal dannes en oppfatning av at "utskeielser er lov" og helt greit... for det er det nemlig ikke! Det er også viktig å ikke se på lavkarbo som en hurtigkur i vekttap - det bør være et varig kostholdsskifte som over tid vil gi vektnedgang og bedre helse

Er enig i mye av det som står her, men nettopp pga at det skal være et VARIG kostholdsskifte, så tror jeg det må være rom for utskeielser.... Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men hvis jeg skal få til en varig endring, så kan jeg ikke være så streng. Jeg har gått ned masse kilo med lavkarbo, men har hatt noen anledninger hvor det rett og slett har vært meget deilig og hyggelig med en utskeielse, og selv er jeg meget raskt tilbake i ketose, 1-2 dager.
Alle må selv gjøre sine erfaringer, tror jeg

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat