Tråd: Ostefat
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 20:43   #20
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Ostefat

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Finnes det noe lavkarbovennlig sukker som smelter??? Som man kunne blande litt tragant i for å gjøre det seigere?? Blande masse valnøtter i det og spise det med GOD samvittighet til ost??


Det tror jeg kan bli smulete (?). Eller, du tenkte kanskje å løse det karamelliserte sukkeret med litt vann, og så gjøre det tykkere? (Hadde i så fall "øvd" på rent vann uten dyrbar karamell først for å se om man kan finne en god konsistens.)

Jeg har kaffesiruper med splenda i og det sier seg selv at disse fort hadde blitt rennende uten noe som tykner dette. på flasken står det at det er gum cellulose i det.

Det er jo veldig lett å gjøre syltetøy tykt med litt fiberhusk, xanthan gum eller jbkm (små mengder så det ikke blir en guffe), kanskje man kan lage siruper med vann + fortykingsmiddel + smakstilsetning + søtning?

De kaffesirupene jeg har er fantastiske men jeg kjøpte det i USA. Om du ser etter karamellsirup spesifikt så har de jo det på http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/ f.eks (butikkutsalg i Bygdøy Alle)

Noe som smaker honning har jeg enda ikke sett...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat