Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-04, 16:21   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg kan bare svare deg ut fra et Atkins synspunkt. Dvs hva Atkins Support anbefaler. Det er omdiskutert om BMI betyr noe og i tilfelle hva og hvor mye. En indikator er det vel uansett !!

95 kg = 209,4 lbs
1,65 m = 5ft 5in
Når vi legger inn dette + alder og kjønn her
www.halls.md/ideal-weight/body.htm

får vi at du har en BMI på 34.0. For kvinner er "normalen" nellom 19-25 (også bekreftet av Begod i en annen tråd). I følge samme side er idealvekten for en kvinne med din høyde og benbygning ca. 70 kg

Hvis du orker, kan du legge inn alle målene dine her:
www.mybodycomp.com
Dette er et ganske kult program som regner ut alt mulig rart ut fra mål, vekt, høyde, alder etc. Hva kroppen din forbruker av kalorier bare ved å holde seg "levende",- så legger du inn aktivitet og det forteller hvor mange kalorier du forbrener ved aktivitetsnivå. Rådet jeg har fått er at du bør ligge 350-500 kalorier UNDER det kroppen trenger om du vil ta av.

Det passer for meg ganske godt sammen med hva Atkins sier, nemlig at det optimale kaloribehov på Atkins er 10-12 ganger din vekt i pund pr dag. For deg betyr det 2094-2512 pr dag.

Når det gjelder proteiner har jeg fått beskjed om 1 til 1.5 ganger kroppsvekt i proteiner pr dag. De som trener aktivt mener dette er for lavt. Jeg har lagt inn en lengre artikkel om dette her: http://forum.lavkarbo.no/diskusjon1803.html i post nr 3. Den er tatt fra http://www.trening.no/svar.php?kat=kosthold&id=629 . Dette stemmer med hva jeg har fått oppgitt av min treningsrådgiver (som er fysioterapeut og personlig trener av yrke). MHM sier også at kroppen ikke kan nyttegjøre seg mer enn 30 gram protein pr måltid. Begod mener vi bør spise mye mer - det kan du lese i samme tråd. Du må finne ut hva som passer deg best.

Vet ikke om dette var særlig hjelp eller svarer på spørsmålene dine...
Men bortsett fra veldig lavt kaloriinntak i forhold til vekt syns jeg tallene dine ser fine ut jeg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat