Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-09, 03:03   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Nattmat...er det ok?

Det er ikke alltid lett å få seg noe frokost for oss som går i koma tidlig om morgenen. Men prøv å huske på at går du for lenge uten mat vil kroppen gå i sparemodus. Forbrenningen vil gå nedover, og den vil forbrenne muskler i stedet for fett.

Jeg prøvde nylig eggemelk. Fantastisk god kald! Ett glass eller to av det, så blir man ganske mett. Så hvis du lager en stor porsjon på forhånd, så har du særdeles rask frokost stående klar. Denne kan fint stå en stund. Min stod 5 dager i kjøleskapet, og jeg tror den holder seg mye lenger.

Ellers så er jo også ostekjeks ett godt alternativ. Ta på en god klatt meierismør og litt pålegg (f.eks Norvegia og en bit paprika).

Eller så tar jeg en ildfast form og tar i en pakke bacon og lar det steke mens jeg dusjer. Jeg er ikke så glad i enkelt stekt egg (eggerøre og omelett og sånt går fint), men elsker kokt egg. Jeg har som regel kokte egg liggende i kjøleskapet. Så spiser jeg to-tre kokte egg og bacon.

Eller du kan rett og slett spise noen nøtter. Paranøtter og valnøtter har kun 3% karbo og 68% fett.

Nattmat tror jeg ikke er så bra. Det er jo ikke bra å være sulten når man legger seg, men man bør ikke spise så mye før man legger seg heller. Hvis du spiser kort tid før du legger deg, vil kroppen innstille seg på å være våken, og dermed vil du sove dårligere.

Tacokrydderet må du være obs på. Det inneholder som regel sukker. Bedre å lage det selv.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat