Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-06, 02:34   #22
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Candida-diett (CRC)

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Jeg var veldig syk av Candida i mange år før en homeopat endelig fant ut hva som feilte meg. Da var jeg så dårlig at jeg nesten ikke sto på beina! Av symptomer kan jeg nevne betente hudutslett, slapphet, enormt søvnbehov, konsentrasjonsvansker, kronisk kvalme og dårlig mage. I tillegg tålte jeg ikke at det regnet eller å oppholde meg på fuktige steder Da besvimte jeg rett og slett.

Det aller viktigste for meg var en superstreng diett!! Jeg spiste bare noen få utvalgte matvarer den første måneden, fordi alt kan påvirke prosessen. Det var ikke bare viktig hva jeg spiste, men også når jeg spiste hva, hvordan maten var tilberedt, hvordan den var lagret o.s.v.
Jeg kjenner ikke til noen av de tilskuddene du tar. Men jeg husker jeg spiste tarmbakterier og noe soppdrepende + + +

Jeg var veldig dårlig de første ukene. Dette er helt naturlig fordi det er litt av en prosess kroppen skal igjennom. Men dette er forskjellig fra person til person.

Jeg gikk på candida kur/diett i ca 4 år. Dette høres kanskje mye ut, men hører sammen med at jeg var veldig hardt angrepet. Etterhvert prøvde jeg meg frem med "nye" matvarer i kosten. Bare for å oppdage at kroppen hadde opparbeidet seg en inntoleranse mot "alt" som candidasoppen liker. Nå, mange år etter har jeg fremdeles inntoleranse mot mange typer matvarer. I tillegg greier ikke kroppen å håndtere sukker særlig bra. Selv om jeg ikke lenger har en candida lidelse, hender det at jeg innimellom får symptomer på dette. F.eks. utløste svangerskapene en slags sykdomstilstand som lignet en candidalidels.
Jeg er jevnlig hos biopat, og hun har vært til stor hjelp.

Dette var kanskje ikke til stor hjelp for deg.....men jeg vet hva du går igjennom. Det blir bedre etterhvert!

Uff, ble skikkelig lei meg da jeg leste dette. Har hatt soppinnfeksjoner/candidaallergi en god stund selv. Tok laaang tid før jeg skjønte hva det var og hvor seriøst det faktisk var. Begynte på diett, som jeg faktisk fant på disse sidene i Juni.. har altså gått på diett 5 månder nå. For et par månder tilbake begynte jeg også å gå til en homeopat, og ja jeg har blitt mye bedre! Det jeg hele tiden hadde håpa på er at jeg kunne bli bra til jeg jeg begynner å studere i Australia.. det er bare et par månder til nå.

Jeg skal ikke klage så mye på kostholdet. Jeg spiser god mat, og klarer meg fint sånn sett. Men å ikke kunne gå ut med venner å spise, være på besøk, ikke være lenge ute av huset fordi jeg må spise, og å ikke kunne drikke alkohol det veit jeg ikke om jeg orker lenger over 4 år!!!
Man blir jo ganske utsatt sosialt sett, spesielt når man flytter til et nytt sted og skal være en del av et studentsamfunn. Føler at jeg minst har blitt 10 år eldere! jeg er bare 22 år, og burde vert ute og hatt det gøy. Nå er jeg hjemme, studerer ikke for tiden, og jobber ikke- fokuserer bare på kosthold kosthold kosthold, og håper og ber om at jeg blir frisk snart!!

Jeg kan ikke se for meg at det holder på i 4 år til.. det tror jeg ikke jeg klarer

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat