Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-07, 23:58   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør at vi går ned i vekt egentlig?

Opprinnelig lagt inn av kstal, her.

takk nille! du er en liten ræsar på dette, hva skulle vi ha gjort uten deg.. Så i prinsippet kan jeg ligge på 10 000 kalorier om dagen og fortsatt gå ned så lenge jeg holder meg i ketose og spiser rett mat? ikke det at jeg gjør det da... men bare for å forstå bedre.

Flott svar! Men hvordan kan jeg da husker jeg spurte en gang tidligere om dette og du svarte, men er det noen "grense" for hvor langt du kan dra dette? leste at flere og flere fitnessutøvere bruker dette til diet.. og de er ganske ekstreme på alle måter, og synes det er veldig interesant å hente kunskap fra flere steder. Dette med kosthold er undervurdert i de fleste miljøer i Norge..

Selvfølgelig finnes det en grense for hva kroppen tåler av kalorier ved siden av. Men det er også grenser for hvor mye kalorier fra fett/proteiner du klarer å få i deg. Om du trener er det jo proteiner du trenger mest av regner jeg med.

Sånn teoretisk sett er det optimale kaloriinntak for vektnedgang i ketose 10-12 ganger din vekt i pund pr dag. Dvs.
min. 10 ganger din kroppsvekt og max. 12 ganger din kroppsvekt.

For å finne ut hva vekten din er i pund (lb) deler du vekten din med 0.4536

Eks: 60 kg = 60 delt på 0.4536 = 132,27 lb

132,27 lb x 10 = 1322 kalorier
132,27 lb x 12 = 1587 kalorier

MEN dette kom frem som en rettesnor for folk som har problemer med å ta av og de som derfor MÅ telle kalorier også. Det er forskjell på toleransegrense/forbrenning fra person til person. Du må teste ut hva du tåler.

Håper det er svar påsprøsmålet ditt

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat