Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-07, 00:34   #12
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: hva gjør at vi går ned i vekt egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Eks: 60 kg = 60 delt på 0.4536 = 132,27 lb

132,27 lb x 10 = 1322 kalorier
132,27 lb x 12 = 1587 kalorier

Hei Nille
Puh, ja, det var dette som skar seg for meg da jeg begynte på Skaldemans opplegg, for jeg klarte jo ikke å bli mett innen rimelighetens grenser av kalorier. Med lavt stoffskifte og derfor litt problemer med slanking, så har jeg skjønt at jeg må passe litt bedre på.

Ned 1300-1600 kcal så blir det jo ikke mye mat.. for grønnsaker har karber, så de må vi ikke ha altfor mye av, og kjøttmaten og fettet er fulle av kalorier.. ca 90+ kcal i 1 ss olje.. Altså det var tøft nok å pine seg inn på 1200 kcal med en vanlig lavkaloridiett, og da skjønner ikke jeg hvordan vi kan rydde plass i det regnskapet til å få i oss noe fet mat? Hvis jeg skal spise egg og bacon til frokost, f.eks 2 egg og 1 pakke bacon, dvs. 150 g, da får jeg i meg 6-800 kcal allerede der. Skulle jeg slengt på litt majones og stekt i smør så var jeg fort oppe i 1000 til frokost.

Det er en ting jeg stadig lurer på: "Alle" skal bli så mette og tilfredse av å spise lavkarbo, og altså helt naturlig spise mindre mengder, og de blir ikke sultne på mange timer. For meg begynner sulten på noe mer med det samme jeg har ryddet av bordet.

Dilly

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat