Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-14, 20:56   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny på dette med lavkarbo

1) Grønnsaker!! Blomkål, brokkoli, salat, wok, squashstrimler, sellerirot...!

2) Usikker på hva du mener her. Men det kommer vel uansett an på retningen du velger. Mange (som føgler streng lavkarbokost) sier de ikke velger mat med mer enn 5g karbo per 100g, men jeg ser personlig ikke problemet med hvitløk som har 30-noe gram karbo per 100g. Det er jo ikke slik at jeg spiser 100g hvitløk i slengen heller. Altså, det jeg prøver å si er at det kommer an på hvor mye du spiser av en matvare - altså det totale inntaket.

3) Som regel holder det å si at du tar ekstra salat istedenfor ris, poteter, brød og pasta og sånt. (pass på at du presiserer salat, så du bare ikke får en dæsj salatblader. Det skjer med meg stadig). Ellers så går det an å ta en kveld fri da.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg

Sist redigert av Ziltoidia : 10-04-14 kl 21:01.
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat