Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-12, 13:58   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få ungene til å spise grønnsaker?

Mitt problem som barn (som jeg ikke klarte å kommunisere skikkelig, fordi jeg var et barn ) var ikke alltid smaken på grønnsakene, men konsistens, og spesielt det å ha flere ting av forskjellig konsistens på tallerkenen / i samme matvare. Jeg avskydde taco og pizza på grunn av dette. Sliter litt med det fortsatt, men ikke på langt nær i samme grad - i mange år taklet jeg feks ikke iskrem med "biter" i, selv om det var sjokoladebiter... så det var ikke smaken det handlet om. Men jeg likte godt glatt tomatsuppe, eller raspet gulrot som ikke var blandet med noe annet, og lignende. Bare en tanke - ikke sikkert at det er nødvendig å lage mos eller annet "lureri" om problemet egentlig ligger i sånn tekstur-aversjon.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat