Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-13, 22:51   #1348
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ett måltid skal bestå av 150 gram kjøtt, eller 200 gram fisk, og 150 gram grønnsaker. Når jeg har proteindager blir det" i verste fall" 4 x 150 gram = 600 gram totalt. Egentlig minst sulten de dagene...

De dagene jeg spiser grønnsaker spiser jeg to protein- og grønnsakmåltider, 1 måltid med en lettyughurt, frø og ett egg, og 1 shake.Litt lite synes jeg, og jeg savner fettet Men det var kanskje derfor jeg ikke gikk ned i vekt på lavkarboen.....

Må nok passe mere på fettinntaket når jeg skal over på lavkarbo igjen, kan nok (dessverre) ikke spise så mye fett som jeg skulle ønske. I tillegg må jeg passe porsjonene og bare spise til jeg er mett og ikke mer. Sist men ikke minst: være like flink til å drikke vann som jeg er nå.

Og for ikke å glemme det viktigste: Dørstokkmila mosjon... 1/2 time aktivitet daglig må til. Det har jeg ikke vært flink nok til i det siste. Men det retter seg på lørdag når sambo drar utenlands og jeg blir alene med hunden

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat