Tråd: Sukkerbrus
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-14, 11:19   #21
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Sukkerbrus

Med en høyde på 170cm ligger "normal" BMI mellom 58 og 72 kg, så da er du helt riktig 10 kg over det da du begynte; jeg bare spurte for å sjekke at du ikke var 10kg over nedre grense og slik sett fortsatt "normal".

Joda, jeg skeier ut litt jeg også en gang i blant, ferie, jul, bursdager, selskaper, kake på jobben og mye mer, men som oftest smaker jeg bare litt.

At kroppen husker den forrige vekten er nok ikke helt riktig, men saken er den at når du slanker deg så tømmer du fettcellene for fett, men borte blir de cellene ikke, slik at det er lett å fylle på igjen, noe som er grunnen til at det er så lett å gå opp i vekt igjen etter at man har slanket seg. Det blir omtrent som en isbitepose som du fyller med vann, tømmer og fyller med vann igjen.

Hvor mye du kommer til å legge på deg igjen er ikke lett å spå, og et lite råd er å gå tilbake til lavkarbo etter ferien og vente noen dager eller en uke med å veie seg -da er noe av den ekstra vekten allerede borte igjen, og da blir det ikke fullt så deprimerende, om i det hele tatt.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat