Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-11, 15:36   #4
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Kakebesøk og bryllup - hva gjør jeg nå!?

Eller du kan bake lavkarbokaker/snax og ta med selv! Om du en dag på kuren din ikke får i deg grønnsaker, og bruker karbskvota på en dessert, synes ikke jeg personlig det er krise dersom det ikke blir for ofte. Jeg tenker at jeg kanskje er i slike selskaper toppen to til fire ganger i året. Dette er selvsagt noe du må bestemme selv. Men om du tenker som meg, test ut følgende oppskrift! (Fritt etter hukommelsen)

En pakke kremfløte
1 ts vaniljepulver
En pakke philadelphiaost
Nøtter (jeg brukte paranøtter og mandler)
Meierismør
Bær (Jeg brukte bringebær)
Sukrin etter smak

1. Pisk fløte og vaniljepulver til krem, og bland med romtemperert philadelphia. 2. Hakk nøttene, og stek de i rikelig med smør. 3. Rør bær og sukrin sammen.

Så finner du noen små glass, og legger lagvis ostekrem og nøtteblanding, og tar en dasj av bærblandingen på toppen. Dette lar du stå kaldt i kjøleskapet. Kan være lurt å ikke ha på bærblandingen før du skal spise det, så slipper du misfarging av kremen, og at det blir litt soggy og vått på toppen.

En liten søtsak som jeg godt synes du kan unne deg til kaffen Lykke til! Håper du får det fint i selskapene.

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat