Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-06, 16:42   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Måling av kropp (cm)

Opprinnelig lagt inn av ThomasEdison

Finnes det en god teknikk for å sikre at man måler på samme plassen når kroppen skal måles?

Sliter særlig med magen, når det er små forskjeller (under 1 cm)?

Noen som har funnet ut noe lurt?

Jeg har målt (måler ikke lenger nå da..). Cluet er å finne et målepunkt som er lett å finne tilbake til. Du behøver ikke bruke alle puktene.

Overarm midt imellom armhule og albue.
Underarm midt mellom albue og håndledd.
Bryst midt på brystvortene
Midje der det er naturlig smalest - eller du kan måle ved navlen
Mage - velg der magen er tykkest - mål fra navlen og ned, skriv ned og mål på det punktet hver gang
Hofter på toppen av hoftebenet (om du kjenner det, det er vel 5-10 cm under navlen - mål først fra navlen og ned og så bruker du samme avstand hver gang)
Rumpe/Lår samlet i overgangen mellom overkropp og underkropp (ben)
Lår hver for seg så langt opp på låret du kommer, i trusekanten
Lår midt på mellom trusekant og kne.
Kne - i kneleddet
Legg midt mellom kne og ankel
Ankel, der hvor beinet stikker litt ut.

Det finnes sikkert lurere metoder, men jeg fant ut at denne passet for meg.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat