Tråd: Proteiner?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-08, 00:10   #3
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Proteiner?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det er noen som sier at kroppen vår bare kan nyttiggjøre seg ca 30g protein i måltidet, noe som innebærer ca 150g kjøtt og fisk, 120g ost og 4 egg.

Men, hvorfor spør du? Går du ikke ned? For om du går ned og er i ketose, så ville jeg ikke tenkt så mye på akkurat dette. Ellers, så er det jo anbefalt å trappe opp på fettet, og du kan jo også dele opp måltidene og spise hyppigere dersom du bare spiser 3 måltid om dagen.


Det går nedover ja, men veldig tregt synes jeg så det er derfor jeg lurer da vettu. Prøver innimellom å dele opp måltidet, men stort sett må jeg ha 4 måltider på en dag. Det gjelder spesielt de dagene jeg jobber tidlig for da står jeg opp rundt kl. 6 og klarer meg ikke med bare 3 måltider før jeg legger meg. Ligger vel på ca. 160 - 170 gram fett for dagen. Er dette for lite da kanskje? Holder meg til 70 - 75 % fett. Proteinene ligger rundt 22-25 %. Men dette handler jo også om hvor mye man spiser pr. dag da sånn kalorimessig sett. Vet at vi ikke skal regne på kalorier, men jeg får en "gratis" kaloriberegning gjennom et microsoft exel skjema jeg har tatt i bruk som jeg fant inne på forumet her. Har mange tanker rundt dette da viss man f.eks spiser for lite så vil man ende på sparepluss og blir det for mye så går man heller ikke ned i vekt. Ligger på rundt 2000 kcal pr. dag, og kanskje er dette for mye eller for lite. Hva vet vel jeg?? Huff, jeg burde vel strengt tatt være glad for at jeg i det hele tatt har gått ned. Men hadde håpet på litt bedre resultater. Så om jeg kan endre på noe så vil og ønsker jeg å prøve det, men jeg vil ikke gå sulten.

Altså det du skriver om 150 gram kjøtt, 120 gram ost og 4 egg - det er i løpet av hele dagen det da? Så det vil si at dersom du spiser bacon til frokost, hvilket jeg stort sett gjør sammen med 2 egg og en fløteskvett, så vil dette være av kjøttkvoten min for en dag? Og 150 gram kjøtt, er det stekt/kokt kjøtt eller rått? Bruker stort sett f. eks 200 gram rå kjøttdeig da dette blir 150 gram stekt mengde, men det regnes jo likevel som 200 gram når du skal regne ut proteinene.

Takker for litt bistand her

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat