Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 23:18   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kalorimengde og antall g karbo per dag

Opprinnelig lagt inn av M-A85, her.

Hei!
Jeg er helt ny på forumet her og har begynt på Lavkarbo for ca 2 uker siden og har alltid vært opptatt av antall kalorier. Hva er det normalt å ligge på når man spiser lavkarbo? Holder meg som regel mellom 15- 25 g karbo per dag, dette kommer hovedsaklig fra bær, grønnsaker og "lovlige" produkter som feks yoghurt, cottage cheese etc. Er dette et ok nivå for å holde vekten/ gå ned et par kilo?
Jeg merker allerede at jeg føler meg mye bedre og jeg gjør i utgangspunktet ikke dette for å gå ned i vekt, mer for å holde den stabil evt gå ned et par kilo. Har fått masse hjelp og gode tips ved å lese i forumet her inne

M-A

I utgangspunktet teller man ikke kalorier på lavkarbo. Du spiser såpass få karber at jeg regner med at du er i ketose. Siden du vil ned bare et par kilo/holde vekten kan det hende at kroppen ikke er enig med deg og kanskje tvert imot får deg til å øke vekta siden ketolyse får kroppen i den vekta den trives best med uavhengig av hva du mener.

Men dette kan jeg ikke så veldig mye om så det kommer nok noe kloke hoder inn hit og gir deg svar.

Hvor tung og hvor høy er du??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat