Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-11, 14:10   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorimengde og antall g karbo per dag

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Takk for svar., Jeg er vegetarianer, og klarer meg ikke en eneste dag uten egg, desverre.. Spiser en del fisk, men er redd jeg spiser litt for mye.. Bør jeg ikke gå ned på sikt om jeg holder meg rundt 1600 kcal og 25 karbo om dagen? Trenger virkelig ikke gå så fort, for har erfart at rask nedgang som oftest resulterer i rask oppgang.. Men med trening, et lite kaloriunderskudd og lite karbohydrater bør jeg vel klare å få en slankere og mer definert kropp selv om kroppen min egentlig vil ha mer fett på seg?

Krysser fingrene for det, for har funnet ut at det er lettere å holde seg på færre kalorier på lavkarbo enn GR feks.. Skjønner ikke hvorfor, for spiser jo mye fett...

Jeg bare tenker at du bør ikke gå med kcaloriunderskudd så lenge OG trene mye bare for å tyne et par kg. Vektnedgang er enormt stressende for kroppen, og selv om du spiser lavkarbo kan det kjøre ned forbrenningen noe. Det aller beste for deg hadde vært om du kunne FØRST funnet et kosthold du kan opprettholde vekten på, altså eksperimentere litt med antall karbo og kcalorier for at du skal føle deg vel - OG fremdeles holde vekten. Deretter ville jeg heller i kortere perioder kjørt kcaloriunderskudd - for å eventuelt se om noe går av.

Dette som et hjertesukk fra ei som stort sett har måttet spise for lite i de siste 20 årene for å ikke gå opp i vekt... og nå må jeg veldig langt ned i kcal for å i det hele tatt miste noen gram, selv om jeg er minst 15 kg for mye i dag Tenk i hvertfall på det - du skal ha kroppen i mange mange år framover enda, og det viktigste er jo at den fungerer! Gi den nok næring, og se at etterhvert vil lavkarbo-kostholdet (UTEN kcalori-underskudd) endre fasongen din til noe du kan være fornøyd med

Dessuten - jeg antar du er kvinne? - vil overgangsalderen en dag melde seg - og da er det svært vanlig å legge på seg. Hvis du er godt forberedt på den med lavkarbo-kosthold, og nok næring, kan det hende den blir litt lettere å takle vektmessig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat