Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-11, 21:52   #18
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: Kalorimengde og antall g karbo per dag

Jeg vil slenge meg på den tråden her da jeg kjenner meg litt igjen i situasjonen her.. Jeg var 65 kg og 1,61 når jeg startet for 5 uker siden.. Nå med 3 uker i ketose og 2 med nedtrapping er jeg nede på 59,5/60.. Jeg er ikke overvektig, men har litt ekstra på magen som jeg sliter med .. Dette har minsket den siste mnd og jeg har funnet frem klær som har vært bakerst i skapet leeenge! En deilig følelse! Men, jeg sliter litt med å få i meg nok av både kcal og karbo.. Jeg spiser for d meste egg til frokost, eller lavkarbo-knekkebrød med ost/skinke.. Lunsj har blitt knekkebrød eller smørgrøt og så blir det middag som består av fisk eller kjøtt med grønnsaker eller salat, og såklart en saus eller CF.. Og ofte bringebær med fløte til dessert ! Jeg er IKKE sulten, småspiser ikke og har mer energi enn før jeg starta på lavkarbo. Jeg har diabetes og blodsukkeret mitt er mer stabilt enn på 13 år (!)
Men, jah.. Vil ikke kroppen regulere litt inntaket av fett/karbo/protein? Jeg har litt slått meg til ro med at jeg må lage meg en kostplan der jeg fordeler 75/20/5 og så spise så mye jeg orker.. Men, jeg har sett at mange sier at man bør være over 1500 kcal/dag, men jeg tror dette må sees i forhold til aktivitetsnivå og vekt/høyde..?!
Kanskje jeg er helt på jorde, men jeg klarer ikke å tvinge i meg mat når jeg ikke er sulten, og sånn jeg har skjønt det er ikke det meningen heller.. Jeg vil bare til slutt si at jeg gjør ikke dette for vektnedgang, men for helsegevinsten av en slik livsstilendring

Beklager om dette ble et rotete innlegg, hadde mange tanker som måtte ut)

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat