Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-12, 16:13   #15938
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg er p.t. 100% sykemeldt, ser ut til at det kan gå mot delvis sykemelding fra neste uke av. Jeg vet jeg må søke om å reise på utenlandsferie når man er sykemeldt for å beholde sykepengene.

Har tenkt å reise to uker til Kreta, men hva dersom jeg er delvis sykemeldt (f.eks 80/20%) må jeg fremdeles søke, skriver jeg da bare ferie/timer for de dagene jeg egentlig skulle jobba eller må jeg ta ut 2 uker ferie selv om jeg egentlig er delvis sykemeldt?

Håper noen forstod hva jeg mente, finner ikke noe svar hos NAV og er lei av å sitte i tlf kø der. Alt for fint vær til det

Fikk aldri samme svar de ørten gangene jeg ringte til NAV og spurte om dette... det letteste er å ta ut 2 uker ferie, da trenger du ikke søke om å beholde sykepengene. Sykemeldingen din blir satt på "hold" i perioden du har ferie.

Du kan også såvidt jeg forstår ikke få utbetalt sykepenger for gradert sykemelding under ferie
"
Du skal ha ferie.
Du kan ikke få graderte sykepenger mens du har ferie. Du kan ta ut hele ferien i en gradert sykmeldingsperiode, da tar du "pause" i sykmeldingen uten at det blir noen ny arbeidsgiverperiode. Du angir ferieperioden på blankettdel D."
Uten at dette egentlig ble klarere, fordi du får jo ikke sykepenger når du har ferie og er 100% sykmeldt heller... Spørsmålet er vel at du lurer på hvor mange FERIEDAGER du må bruke i en slik situasjon


Fant et svar på internettet her som jeg mener er ganske riktig forklart. Altså, tar du ut to ukers ferie blir det for deg som har en 100% stilling til vanlig 10 feriedager.

Jeg er stygt redd for at innlegget mitt ikke oppklarte en pøkk

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/