Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-07, 13:33   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Referanseverdier for næringsstoffer for lavkarbo

Det stemmer det ja. På lavkarbo får man i seg alle de næringstoffene kroppen trenger. Med lavkarbo tenker jeg da; kjøtt, egg, fisk, fugl, nøtter, bær, grønnsaker, frukt. Men med kun inntak av kjøtt får man også i seg det kroppen trenger. Se på løvene! Skjønner ikke helt hvor du vil med linfrøolje, kylling og sukker. Sukker er overhodet ikke lavkarbo, man spiser mer sukker på høykarbo/lavfett. Og ingen spiser så lite variert uansett.

Det er jo bare å basere seg på hva man spiser på lavfett/høykarbo. Da spiser man: potet, ris, pasta, brød, melk og kanskje endel light meieriprodukter, grønnsaker, frukt, kjøtt, fisk osv. Altså så er lavkarbo det å bytte ut matvarer med lite næring med mere av de matvarene kroppen trenger men høy næringsverdi. I tillegg så er jo karbohydrater lite nyttig for kroppen og man har vanskelig med å holde vekta om man spiser det. Hva sier det om karbohydratrike matvarer? Se på de overvektige; det er ett godt bevis på for høyt inntak av matvarer med lite næring (og for mye karber) og som gir liten metthetsfølelse. Ellers er jo ikke melk noe sunt heller, så det bør unngås. Jeg har selv ikke drukket melk på flere år og savner det ikke i det hele tatt.

Det er ikke bare slankere som har godt av ett lavkarbo-kosthold!

Ellers så er jeg ikke helt begeistret for kosttilskudd. Jeg brukte mye av det før, men når jeg selv ikke merker forskjell på at jeg bruker det eller ikke, hva er vitsen? Og ang. ketose så er ikke det noe som tærer på kroppen. Det er faktisk noe kroppen har godt av i motsetning til å fylle den med usunne karbohydrater med 0 næring. Jeg har ihvertfall veldig godt av å komme i ketose. Jeg er mye bedre humør, trenger mindre søvn, har mindre vondt i kroppen osv. I tillegg så går jeg ned i vekt. De å gå ned i vekt sier vel kanskje det meste.. Du gir kroppen det den maten den egentlig vil ha.

Ang. referanser så finnes det masse og for ikke å snakke om alle de menneskene som prøver denne måten å leve på. Du burde lese: Bedre uten brød, Atkins, "sukker" av Iver Mysterud og Ketolyse. Og du kan jo lese her inne også? Men hvis man ikke er åpen for en ny tankegang så hjelper det ikke å lese alt dette uansett. Du velger selv hva du vil tro på

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 03-06-07 kl 13:46.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat