Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-09, 13:03   #6
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Jeg lever i ketose, fruen ammer og skal prøve Lindberg - ALLE tips til henne ønsk

hei nå er jeg ganske ny i gamet...men jeg er på friskvenklinikken og der er ernæringsfysilogene for lav karbo ...jeg spurte henne litt ut i går når jeg var der ..og det hun sa er at spiser man under 100 karber pr dag så går man i en liten ketose...mener det står på fedon.no at de skal spise mellom 100-150 karber om dagen.
hun kan jo spise fett men være obs på hvilken type fett...de sunne fett typene er jo som du sikkert vet..olje som raps olive, solsikke ..men seff i exstra virgin.som da er enumetta fett..mye av det metta fette er animalsk foruten i hvertfall kokoa altså cocosa det planteriket og er sundt for kroppen..andre typer fett er jo da gjennom nøtter, avocado,fisk(omega 3,6,9) osv som også er sundt ....hun sa at man skal ha en fett kilde i hvert måltid og helst holde seg til det sunne fettet..kan jo seff bruke noe meieri smør og fløte men ikke så mye.
ja hun kan jo godt spise fedon brød eller bake protein brød som dere kan spise begge to ca 2 karber pr skive...mener jeg det var...
spiser man raske karber bør man spise fett fattig mat i intil 4-5 timer etter på da kroppen bruker ganske lang tid på og få ned insulinet..når insulinet er høyt lagres jo fettet...ja er riktig som sagt over ,at når man spiser karber bør man ha proteiner de fungerer som vektskolen til karbohydratene(mener jeg det var) protein bør vel også være med i hvert måltid..
som mor til 3 barn vet hvor jeg har full ammet 2 av dem vet jeg at det er stooor forskjell på hva de tåler i forhold til luft i magen..den ene tålte ikke løk og den andre tålte ikke kål...så hun må bare prøve seg frem med alle gr sakene. lykke til og håper at det var til litt hjelp!!

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat