Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-15, 18:41   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hva svarer dere når barna spør?

Får dere spørsmål om hvorfor dere ikke spiser brød og andre "vanlige" ting fra barna deres, dere som har barn? Hva svarer dere?

Jeg vet vi spiser vanlig mat vi som spiser lavkarbo, men allikevel legges det veldig merke til at jeg spiser et annet type "brød", at jeg ikke velger poteter og ris og pasta, at jeg lager en annen type lapper når vi har pannekaker til middag, osv osv.

The honest truth er at jeg spiser lavkarbo for ikke å bli feit. For 7 år siden var jeg 20 kg mer enn i dag. Lavkarbo ble redningen min og jeg har holdt trivselsvekten min (+/- noen kilo av og til) siden den gang. Går jeg over på mer karb går jeg opp med en gang og det er IKKE aktuelt. Men jeg ønsker ikke at vekt skal være fokuset når jeg svarer barna, for det syns jeg ikke er riktig. Jeg har sunne barn med gode matvaner og sunne kropper. Jeg er redd for å lage et bilde av at "den og den maten blir du tjukk av" hvis jeg sier det som det er. Hva sier man da?

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat