Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-07, 01:08   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Standardsvar om matmängd

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

vandrende vekttragedie, så det er bare å gnu på så lenge helsa holder :-)
Over 100 i mange år, 124 kg i 2002 og 72 kg i 2003, og nå er det 100+ igjen..

Jeg har sikkert spist nok for i dag: middagen ble en halv boks rømme og 1/2 grillet kylling i farta.

I morgen tidlig så tar jeg resten av kyllingen. Lurte forresten på hvordan det var med ferdigkjøpte kyllingkjøttboller med bare 2 g karbo pr hekto. 20 gram i en kilo.. og er det for magert så er det ok med litt majones.

Kyllingkjøttboller kan funke av og til. Sjekk fettinnholdet, er det lavt så er det greit å få opp fettandelen litt med f.eks. majo ja.

Du er ikke den eneste som er en vekttragedie! Jeg kan ta megselv som ett meget godt eksempel. Jeg har gått opp og ned mye i vekt i mange år. Jeg var t.o.m ned på 90 kg noen timer en fin dag, men gikk fort opp igjen. Tror det er viktig å akseptere segselv og like segselv når man går ned. Ja det er vanskelig! Men jeg såg bilder av megselv for litt siden da jeg var rundt 90-95 kg og hadde ingenting å skjemmes over. Vet jeg nå. Men den gangen var jeg så misfornøyd. Men nå har jeg dessverre gått opp til langt over 100 kg. Men neste gang jeg kommer til rundt 90 kg igjen så skal jeg virkelig tenke på dette. Lik degselv og vær glad. Tror grunnen til at jeg har gått opp og ned så mye er at jeg aldri ble fornøyd, jeg skulle hele tiden "bare 5 kg til nå så skal jeg gjøre det og det". Men innerst inne så ville jeg være ferdigslanket før jeg begynte å leve. Og det går ikke. Tenker med GRØSS tilbake til da jeg bodde i Oslo, de 2 siste årene. Jeg sa nei til alt fordi "jeg skulle jo bare bli slank og SÅ skulle jeg bli med på ting". Huff som jeg angrer nå.

Det vet jeg nå er en utrolig dum tanke å ha livet på vent! Den feilen gjør jeg ikke igjen.


Opprinnelig lagt inn av Dilly

For meg virker dette som rent sultefór, jeg har begynt på dette kostholdet mange ganger siden nyttår, og lest boka flere ganger. Jeg vil og jeg vil, men det funker bare ikke. Hittil er resultatet ca 5 kg gal vei.

Jeg klarer å pine meg til å spise på denne måten i noen få dager, men det endre som oftest opp med sult, og sprekk.

Hvis du er sulten så spiser du for lite! Det kan være vanskelig å spise så mye fett og kjøtt helt i begynnelsen men prøv og prøv.

Hvis du har gått opp i vekt så har du ihvertfall gjort noe feil. Prøv å sett deg inn i kostholdet skikkelig. Les mye fakta og prøv igjen.


Ikke tenk på hvor mange måltider pr. dag. Tenk på å spise deg mett til hvert måltid. Gjør det som passer deg. Jeg for eks. spiser 3-4 måltider pr. dag.

Ja det er fritt for å spise så mye du vil, men da må du spiser riktig mat!

Og et lite tips: ikke spis for mye meieriprodukter. Det kan senke/stoppe vektnedgang. Dette gjelder også kunstig søtstoff.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 30-05-07 kl 01:15.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat