Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 17:48   #68
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Ja jeg kan se for meg mange artige situasjoner med trafikklysene ;-)

Merking av mat i det hele tatt er egentlig veldig vanskelig. Husker for en tid tilbake, da var Creme Fraiche merket med "Jeg egner meg ikke ved slanking". Tror det finnes tråd om det her inne også.

Nettopp. Energitette matvarer ville blitt merket som "usunne", mens magre produkter ville blitt merket som "sunne".

En ordning som muligens ville fungert er en merking på hvor mye tilsatt sukker som finnes i mat, siden dette er noe folk forbinder med at maten er usunn. Generelt sett så vet folk at frukt og grønnsaker er bra, og at ren fisk og kjøtt er bedre enn ferdigprodukter. De vet også at frossenpizza ikke bør være førstevalget.

Fokuset bør være på å jobbe med holdningene til folk, og få befolkningen til å innse at helse er mer enn tallet som står på vekten og fettprosenten. Det er ikke noe problem å gå ned i vekt med å spise bare drittmat, men man blir ikke nødvendigvis sunnere av den grunn.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat