Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 18:48   #74
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Problemet med nøkkelhullsmerkingen er at mange faktisk tror de spiser sunt og gir barna sine sunn mat når de velger de varene med dette nøkkelhullet trykt på emballasjen. Det er virkelig ikke alle som har forstått at nøkkelhullet betyr at det produktet er det såkalt "sunneste" i en varegruppe.

Er nok en del som vil protestere på dette og mene at folk ikke er så uopplyste, men det er de faktisk. Jeg har venner som tror dette, jeg har overhørt personer på butikken som mener dette, jeg har hørt og sett diverse kommentarer i debatter som bestemt mener at spiser man nøkkelhullmerkede varer, ja da spiser man sunt. Har staten et ansvar for å ordne opp i en tåpelig matvaremerking - helt klart, men individet har selv ansvar for hva det putter i munnen til enhver tid.

Jeg er ikke uenig i grunnprinsippene til KJ i det nevnte innlegget, men som jeg har nevnt før retorikken. Dama ser det som sin rett og plikt å være stor i munnen og ufin for å gi folk et spark i rævva, problemet er bare at det virker mot sin hensikt og spesielt i en blogg. Alle har vi vel opplevd at vi totalt misforstår det som bare er skrevet, alle følelser og kroppsspråk som vi får med oss når vi snakker med en person faller helt bort og det kan fort bli krangel av slikt.

Hun hadde tjent så mye mer på å være mer saklig og brukt et litt mer normalisert språk, da hadde ikke dette skjedd. Men jeg mistenker henne for å bruke en slik retorikk for å få mest mulig blest rundt sin egen person, for disse sakene dukker opp når det har vært fryktelig stille rundt hennes person en stund. Mulig hun gjør det for å skape blest rundt kostholdsdebatten, men jeg synes ihvertfall at retorikken gjør at hun feiler stygt og debatten blir rundt andre tema enn kosthold, trening.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat