Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-10, 20:38   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mål for 2011 - sunnere kosthold for ungene mine

Opprinnelig lagt inn av Khb, her.

Tidlig ute med nyttårsforsetter! Det var eit nyttårsforsett å ta etter. Borna mine er svært glade i havregryn og musli. Så mitt forsett må være å få dei meir proteiner og fett.

Har grublet på det en stund, skjønner du, innser jo mer og mer at ungene ikke akkurat har et optimalt kosthold, synd, men sant. Og nå i kveld satt jeg og funderte litt på om det gikk an å lage noe tilbehør av gulrot og røde linser, noe som kan serveres som en slags grønnsak til maten liksom. Gulrot i ganske små biter sammen med røde linser, krydret med noe som ikke er så sterkt f.eks. Må forske litt på det. Fant en gulrot-og-linsesuppe hos Fedon som jeg har tenkt å prøve.

Sitat:

Tomatsuppe er favoritt her også. Eg prøvde meg for nokre veker sidan på suppe av hermetiske tomater og fløyte. Brukte stavmiksaren, og det vart bra. Dei åt det sjølv om det kom nokre kommentarer om at posesuppe var betre.

Jeg må også prøve å lage en hjemmelaget tomatsuppe som ungene kan spise fremfor det pose-skvipet til Toro! *Føler seg som en dårlig mor* Ser jo at stavmikseren finmoser mye mer enn det blenderen gjør, så jeg skal prøve den neste gang ja.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat