Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 09:32   #70
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Underlig reaksjon på sukkerfri barnehage ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg skjønte ikke helt sammenhengen mellom det du siterte, og det du svarte her, altså.
Det er jo ikke alle som bruker kunstig søtning i det hele tatt, og noen bruker det svært sjeldent. Ikke alle sukker-erstatninger er kunstige heller. Jeg har ingen betenkeligheter med å skulle gi noe søtet med stevia eller sukrin til barn. Men det er jo det med søtt, da. At det gjerne fordrer søthunger, så man bør jo forstatt skille på hverdag og fest.

Jeg tålte som jeg vel før har nevnt nesten ikke noe frukt da jeg var liten, spiste godteri på lørdager, og ellers som Charlotts datter spiste jeg vanlig norsk "husmannskost", og endte likevel opp med å bli overvektig fra tidlig av.

Kanskje fordi jeg siterte flere i samme slengen UTEN å få det med.
Og så spurte jeg i samme slengen om det finnes sunt naturlig sukker? For splenda har jeg sluttet bruke etter at jeg leste om alle disse vassdraga som er blitt for søte fordi at splenda ikke brytes ned i naturen slik ønskelig er. Sukrin takler hverken ungene eller jeg. Men stevia har jeg ikke prøvd! For DET er vel ekte sukker som samtidig er sunt?? Eller sunnest av det som er søtt.. Hvis man på død og liv skal ha søtt...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat