Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-10, 13:02   #176
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade 70% +

Vil bare nevne at polyoler kan jo være en partystopper da..
Sorbitol er et sukkeralkohol ikke sant?
Ketolyse boka tar ikke opp sukkeralkoholer under det navnet, men er inne på sorbitol flere ganger, og skriver for øvrig om søtningsmidler:

"Søtningsmidler består av en mangefoldig gruppe stoffer.De kan deles inn i to hovedgrupper: De søtningsmidlene som ikke bidrar med sukker til kroppen i nevneverdig grad, og de som omdannes til sukkerstoffer i fordøyelsessystemet! .."Du må derfor velge søtningsmidler fra den første gruppen.Som eksempel på søtningsmiddel fra gruppen som omdannes til sukker, vil jeg igjen nevne sorbitol som finnes i "sukkerfritt" godteri." ..."Når det opptas i tarmen, omdannes det til sukker og tilfører kroppen karbohydrater"

Søtningstoffene boka anbefaler er:
Cyclamat, aspartam, sakkarin og acesulfam K.
(ref: s. 89/90.)
JEg har spist MENGDER av cavalier det siste året, og vekta går ikke raskt ned nei.
Jeg anbefaler å lage egen konfekt. Med f.eks cocosa, 86% sjokolade, nøtter og bare litt cavalier, eller ingenting. (Sukkeret frigis sakte på grunn av alt fettet og blodsukkeret holder seg lavt) Men, det er jo ei bombe, viktig å ikke spise mange bitene..

Dette ble et laangt innlegg, men et siste lite tips er å bruke sukrin, dette har en annerledes sammensetning enn polyoler og tas ikke opp i tarmen, blir skylt ut på lik lengde med fiber..

Puuh. Hilsen sjokoholikern

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat