Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-09, 21:36   #1
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Enorme forbedringer av OE!

Jeg begynte i vinter å bevege meg mer mot optimal ernæring, etter å ha levd på Atkins vedlikehold i cirka 5 år. Har holdt vekten i disse årene, og har intet mål om å gå ned i vekt. Dessverre var jeg for inntil et år siden fortsatt litt småredd for mettet fett, men det var først i januar at jeg virkelig fikk øynene opp for det mettede fettets fortreffelighet. Jeg vil presisere at jeg kun har lest "Bedre uten brød" og ikke kjenner til så mye om Kwasnievski, annet enn det jeg har lest på dette forumet og i bladet Mat og helse. Uansett, siden januar har jeg hatt veldig store forbedringer og endringer i min helsetilstand.

* En langvarig (6-7 år) beinhinnebetennelse som aldri ble helt bra har nå plutselig sluppet taket
* Mindre stivhet i ledd, og generelt sterkere fingre.
* Uten å ha gått ned i vekt, har jeg fått markant mer synlige blodårer på armene. Etter hva jeg har lest på diverse fitnessforumer kan dette bare skyldes økt muskelmasse, mindre fettmasse?
* Småsmerter i bein, har blitt borte. Har blant annet hatt en halvond hofte i en del år.
* Mye mer opplagt samt mindre søvnbehov. og bedre konsentrasjon på jobben.
*Totalkolesterol ned fra 7,5 til 5,0. Ettersom jeg ikke tror kolesterol i seg selv er farlig, ser jeg ikke på dette som noe annet enn enn indikator på at helsen generelt har blitt bedre.
*Lavere blodtrykk (Det var helt ok på atkins også, men har blitt enda bedre. fra 135/80 til 124/75)
* Sannsynligvis mye annet jeg ikke kommer på i farten!

Slikt som dette, er med på å føle meg veldig trygg på at Lutz og Kwasnievski virkelig vet hva de driver med!

Angående smerter jeg har som har blitt borte har jeg en anelse om at det muligens er vitamin D mengdene fra blant annet smøret, som slår positivt ut.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat